Τρίτη, 12 Απριλίου 2016

ΤΠΕ - Διδακτική Πρόταση για Α' και Β' τάξη - Μια πρώτη επαφή με τον προγραμματισμό

PictureRunaway Robot Αφορά τη χρήση του προγραμματιστικού παιχνιδιού Runaway Robot   στην Α' και Β' Τάξη του δημοτικού για 2 διδακτικές ώρες για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την έννοια του προγραμματισμού και κυρίως διαισθητικά να προσπαθήσουν να δώσουν εντολές στο robot που ελέγχουν ώστε να το προχωρήσουν και να το βγάλουν μέσα από τον λαβύρινθο στον οποίο είναι. Με το συγκεκριμένο παιχνίδι τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τις έννοιες της Δομής ακολουθίας και της επανάληψης.

Και στις δύο τάξεις μπορούμε να δείξουμε στην αρχή την χρήση των παιχνιδιών στους μαθητές/τριες και να τους εξηγήσουμε τι πρέπει να κάνουν. Επίσης για να γίνει καλύτερα κατανοητό τι είναι προγραμματισμός, πρόγραμμα, και τη δομή ακολουθίας μπορούμε να δώσουμε παραδείγματα από την καθημερινή ζωή και να ζητήσουμε από τους μαθητές/τριες να αναφέρουν τα δικά τους αν μπορούν.

Η αρχική ιδέα για τη χρήση αυτών των παιχνιδιών προγραμματισμού προέρχεται από την ιστοσελίδα 10+ παιχνίδια για να μάθετε να προγραμματίζετε http://pliroforikiatschool.blogspot.gr/2013/03/10.html του εκπαιδευτικού Πληροφορικής Ιωάννη Σαρημπαλίδη.

Απαραίτητη υποδομή για την υλοποίηση αυτής της διδακτικής παρέμβασης είναι:

  • Eργαστήριο Πληροφορικής με 12+ υπολογιστές Pentium 4 1.7 Ghz, με RAM 512MB και Windows XP με Service Pack 3 τουλάχιστον ή νεότερους.
  • 1 Βιντεοπροβολέας
  • Γραμμή Internet 24 Mbps
  • Πρόγραμμα Διαχείρισης τάξης εγκατεστημένο στους H/Y (Netop για Η/Υ με Windows XP και Vista, και Insight για Η/Υ με Win 7 ή 8.
Εγκατεστημένο το Adobe Flash στους Η/Υ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: